Följ min blogg med bloglovin

lördag 5 september 2009

Resdagen!!

Åkte från Kyrkogårdsvägen 08.30. Helt utan problem. Extremt konstig känsla, att veta att detta är sista gången på 4 månader som jag far på svenska vägar. Med svenska trafikregler, där bilarna faktiskt håller hastigheten, men ändå gnäller alla (inklusive mig själv) på att alla andra är dåliga bilförare.

Jag vinkade adjö av mor, Rasmus och mormor efter att ha avnjutit en liten men ack så god brownie på Waynes på Arlanda (bästa Waynes i hela Sverige). Flygresan till Köpenhamn gick fint, trots bagagets övervikt på 6 kg. I Köpenhamn blev det tokigt. Norwegian var inte lika kundvänliga som SAS och ville att jag skulle krångla med mitt inchekcade bagage. Det fixade sig, och jag fixade mig själv till Pisa. Flygresan var mycket behaglig, glest med resenärer och därav fick jag mig en egen rad, precis vid nödutgången, vilket betyder stor plats för ben, Vogue och Jelly Belly på lösvikt (!). Över Alperna var himlen klar, skiftade i regnbågens färger och månen lyste starkt, vackert vill jag kalla det.

Framme i Pisa plockade Stefan, Francesca och Leonardo upp mig precis som bestämt, och det blev en 30 minuters bilfärd till deras hus i Forte Dei Marmi. Där fick jag träffa Tommaso och Rosella. Efter allt hejande och rundvisning av hus och lägenhet, somnade jag ganska kvickt.

Idag har vi varit på stranden under förmiddagen. Jag har mestadels lekt i sanden med Tommaso och beundrat marmorbergen som ligger precis här i Forte. Nu inväntas lunch!

4 kommentarer:

Molén sa...

Det verkar inte som om jag måste komma och hämta dig trots allt ;p

Saro sa...

Molén: Nej, tack för det! ...men man vet ju inte, de kanske bara ska göra mig god och fet först :O

Maria sa...

Gud va roligt, du måste ta lite bilder på stranden och pappan och mormorn så vi får se ditt nya liv! :)

Saro sa...

Maria; Det kommer :)