Följ min blogg med bloglovin

måndag 14 september 2009

Pizza la Casa?




Ljög lite i föregående inlägg, det var igår vi bakade pizza i stenugn, och inte i lördags. Francesca och Stefan hade bjudit in familjerna till två av Leonardos kompisar; Lodovika och Anna. Stefan lärde mig hur man gör pizzadeg och hur man faktiskt bakar ut pizza (watch up friends, jag kanske bjuder på pizza när jag är hemma igen). Jag som sann matvetare (ehehehe?) kan säga att pizzorna från la Casa (hemmet) i Forte dei Marmi var långt ifrån likt något av det du kan få på "Deppan" i Hofors. Detta var något utöver sliskiga, hängande bottnar som dryper av rapsolja och två kilogram billig gummiost från Spar-Arne. Denna gång var bottnarna krispiga, kanterna frasiga men saftiga och toppingen smakade som det ska smaka när man tänker italienskt.

Lämnar er med en mycket kort, men lärorik film om hur det kan låta vid en italiensk sammansvärjelse (eller vad de nu sysslar med, jag förstår ingenting - ännu)!

2 kommentarer:

amanda sa...

jaaa.. hur är det i hofors.. som vanligt. räcker det?=)

amanda sa...

haaa, det är rätt hårt. för hofors har visat sig i fler personer än vad jag trodde var möjligt. haha, uppsala besöker mig i nästa helg!;)