Följ min blogg med bloglovin

fredag 11 september 2009

Hur en tomat ska se ut


Släng era mjuka och smaklösa tomater i väggen och åk till Forte.

Igår eftermiddag var jag, Rosella och pojkarna i Pietrasanta, en till by 4 km från Forte dei Marmi. Lika mycket turister som i Forte, dock håller Pietrasantas en prisklass i nivå med min värld. Vi drack kaffe på plazan och njöt av utsikten över bergen. Mycket fint. Kan tillägga att det var det perfekta stället och den perfekta stämningen för en iskall öl. Lite svensk sommar-feeling med italiensk arkitektur. Kullerstensgator och mängder av gallerier. Ett ställe fullt av kulturella fenomen.

Pietrasanta - tre kulturella fenomen: 1. Tommaso 2. Marmorberg 3. Plazan

2 kommentarer:

Malin sa...

SATAN, vilken TOMAT ._.
haha. där blev jag lite chockad!
(trodde nämligen först när jag läste rubriken att du hade bränt dig i solen eller liknande)

Saro sa...

Sv: Haha, tomater är inte att leka med :D