Följ min blogg med bloglovin

torsdag 10 september 2009

Dagarna de går och går efter varandra

Nu har tre dagar i vardagen passerat. Upp på morgonen, försöka få ungarna att äta frukost. Tommaso åker iväg på dagis och jag sitter hemma med Leonardo tills Rosella (mormorn) kommer tillbaka. Sedan har jag haft min lediga tid. I måndags cyklade jag ner till stranden (en omväg självklart) och tog där en promenad för att utforska stranden åt det sydligare hållet. På tisdagen gick jag ner till stranden (denna gång tog jag den enkla vägen), passerade Dolce&Gabbana, Prada, Versace, Burberry och MaxMara (och det är bara början), väl nere tog jag mig en springtur och utforskade de norra delarna av stranden. På onsdagen tänkte jag cykla ner till familjens säsongshyrda strandstolar och ligga där hela dagen, men för mycket moln gjorde att jag stannade hemma i lägenheten och betade av "Girls just wanna have fun" och "Notting Hill". Idag däremot trotsar jag molnen, och tänker helt enkelt...STEKA! Ensam dock.

På eftermiddagen vid fyra/fem-tiden vaknar Leonardo och Tommaso upp efter att ha sovit middag, då är det meningen att jag ska hoppa in i tjänsten igen. På måndagen tog Rosella med oss till piren vid stranden och sedan fick pojkarna åka i några små extremt tråkiga(!!!!) karuseller. Rosella pekade ut ett hus som tydligen tillhörde Andrea Bocelli. På tisdagen gick vi på ett fritt WWF-zoo med massor av sköldpaddor.

Vi hörs, ciao!

3 kommentarer:

amanda sa...

om du styr några trevliga italienare så kanske du får det lite roligare:( hoppas du hittar på några :)

Anonym sa...

Hejsan SAra,
Låter som om du har det lite långsamt! Jobbar du morgon och kväll?? du måste kolla runt lite i Toscana, för vi ska dit i september 2012 när jag fyller år!
Du har ju iallfall tur med vädret så här i början.
Tänker på dig.
Kram
Ulla

Saro sa...

amanda: Joo, jag ska jobba på det ;D

Ulla: Jo, lite långsamt, men det blir väl bättre. Självklart ska jag kolla runt lite, kan redan nu säga att Pietrasanta är en väldigt mysig by med ett väldigt fräscht torg!