Följ min blogg med bloglovin

lördag 19 september 2009

Firenze / Florence

Firenze, flod//jag vid domen//Hanna vid domen//Forte dei Marmi var vackert när jag kom hem
(tryck på bilderna för att se i större format)

Idag besökte jag Firenze och Hanna. Mest Hanna. Och Hanna är en tjej som är lika gammal som mig och bor i Firenze för tillfället, jobbar precis som jag som au pair. Det var hemskt trevligt och vi pratade om allt mellan himmel och jord, mestadels de första veckorna av livet som au pair i Italien. Det fanns vissa outsiders som också ville ta del av våran konversation, och de försökte med kommentarer som:
"Are you from Barbieland?"
"Beautiful, bella!"
"I'm in love!"

För att ni verkligen ska förstå att jag inte ljuger ihop hela historien om att jag befinner mig i Italien har jag här filmbevis till och med, den säger det mesta, den säger Italien:


3 kommentarer:

Malin sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH satan vad mysigt det såg ut; nu vill jag verkligen åka till italien (trots den inte alltid så vackra insidan)

svar; men hur kommer det sig att du kan prata svenska med barnen? är familjen svensk eller någonting liknande?

Saro sa...

Hehe, kan duga för en vecka, om man ahr nära och kära med sig (:

Pappan är halvsvensk så han kan svenska.

anna bo sa...

"Ah, just det, nu pratar jag." - Hahaha, loves it.