Följ min blogg med bloglovin

lördag 6 mars 2010

Koh Tao

Efter alla 6 dagar i Koh Panghan ar jag fullkomligt utsliten. Sista kvallen hade vi en avskedsmiddag med Stockholmstjejerna som akte vidare mot PhiPhi over natten. Jag, Lina, Maria och Malin tog farjan dagen efter till Koh Tao, dykon. Igar natt och idag natt sover vi pa ett billigt hotell vid piren, for 400 baht natten. Flakten i taket later som en bat. Det forsoker jag i alla fall intala mig for att bli avslappanad och mojligtvis somna. Resten av ganget upplevde andra varldskriget i natt.

Nu ikvall har vi avnjutit en romantisk och lyxig middag i Bonde soker fru stil vid havet, pa klippor. Betalade hela 100 bath for en Padthai, men ack sa god. Det hela avslutades i en svarm av flygmyror och mitt taffliga forsok till att saga att vi ville betala:

"Can we play...pay?"
SKRATTT!...och skamtande gester fran de thailandska servitorerna.

Imorgon kommer vi forflytta oss mot Saaire beach har pa on. Lite mer drag dar och ett betydligt fraschare hotell, tror vi. Kylskap, ac, tv, dvd och fyra baddar i ett rum ar vi lovade for 1500 baht per natt. Genom det hotellet ska aven Maria och Malin ga en dykkurs. Jag och Lina kommer snylta lite pa dykbaten och snorkla darifran. Kanns lite awesome, och kanns som att jag ar valdigt trott pa att inte ha de 3 sista bokstaverna i alfabetet.

Allt for denna gang, hejhej

/Sara

5 kommentarer:

Josse sa...

svar saro:
haha, nu ska vi inte vara sånna ;)
Men Berlin, som bilden är tagen i, var jäkligt kallt! Så det stämmer.
-
Det är så kul och sjukt avundsjukt att läsa vad ni pysslar med, keep up the good work borta i värmen! :)

Björn Olsson sa...

hAj Sara,

Tycker det ser mycket bättre ut med lite snorkling
Lugnt och fint

simma lugnt
pappa

Ragge sa...

Hej Sara!
Verkar som om du har fullt upp. Jag förstår om du är utsliten efter alla middagar och sol/bad.
Hur har ni klarat er utan ac/tv/dvd tidigare??? Håller nog med Björn om att snorkling låter bra.
Ha det kul och njut!
/Ragge

Anonym sa...

Hej Sara,
du försvann i telefon. Jag sätter in mer pengar på kontantkortet...
Skönt att höra att hotellet var till belåtenhet. Då kanske ni är lite mer utvilade nu!
/Mamma

Oskar sa...

sÄl Sara !