Följ min blogg med bloglovin

torsdag 11 mars 2010

11 mars

Ikvall har jag gott om tid vid datorn, inklusive valdigt billigt internetcafe, blott 1 TBH per minut. Vi ar fortfarande pa Koh Tao och har antligen bestamt oss vart det leder harnast. Vackra Ao Nang som tydligen har en hel massa bra mat, flyr vi mot pa lordag.

I Koh Tao har det hant en hel del sedan sist. Lampligast ar val att borja med tisdagen. Maria och Malin skulle uppleva sitt forsta open water-dyk. Jag och Lina foljde med pa baten for att snorkla. Det var tufft att stiga upp halvsju pa morgonen, men efter att ha simmat bland fiskstim, koraller och sma lekande fargglada fiskar sa var vi mer an val nojda over att ha foljt med. Kvallen inneholl en del smartsamma och skrattfyllda ogonblick vi inte ska tala om har. Helt nyktert.

Igar, var det ocksa tankt att vi skulle med pa boten. Dar hindrade dock en smygande infektion i min hals och mina oron oss, och vi lag kvar i sangen, at frukost, sag pa daliga HBO-filmer. Och sol sjalvklart sol. Lite mer brunfarg. Lite mer falu rodfarg. Kvallen blev givetvis att fira Malin och Marias certifiering: Open water-diver. Borjade pa Bans - firman som ager hotelet, dykkurserna och restaurangen dar vi at - tillsammans med Niklas (dykkurskompis til Maria och Malin) och hans van Chrille. Kvallen avslutades i varan pool med ett helt gang manniskor. Helt underbart lyckad kvall.

Dagen idag vill jag kalla den stora slappdagen. Malin var duktig och steg upp tidigt for att paborja kursen till att bi advanced open water-diver. Jag, Lina och Maria lag kvar i sangen, sag pa filmer, at frukost, sag mera film, at nudlar. Maria forbarmade sig for att hon hade sa ont i tinnignen nar hon gaspade. Jag lag och forsokte komma pa vem som slagit i tinnigen under gardagskvallen. Jag sa det till Maria. Givetvis var det Maria som lyckats sla i tinningen i handfatet, da hon forsokte skaka ut vatten ur orat. Dessutom insag vi att frysen haller. Marias mjolk hade fryst. Manga fina insikter gav morgonen oss. Vi gick i alla fall ut och solade under MOLNEN i cirkus tva timmar, tills regnet kom.

Just nu ar jag matt, kanske inte sa belaten efter en halvtaskig bolognese. Maria far fransk manikyr, Malin och Lina tar en rygg-, axel- och nackmassge.

Ses snart. Puss.

1 kommentar:

Björn sa...

Hej Sara,

Många nya äventyr.
Som jag sa, bra att ni höll er på grunda vatten och bara snorklade.
Det skulle vara härlig att vara med på. Tur för dig själv at5 vädret hjälper att inte känna för mycket hemlängtan. Moln låter som hemma.

Ses snart, ser vi fram mot

/Björn