Följ min blogg med bloglovin

måndag 12 oktober 2009

Jag hugger i sten, men jag tror att jag sakta börjar se en kontur

Och ja, den konturen har Ystad i syd och Trerriksröset i norr, Smögen i väst och Sundsvall i öst.

Hela förra veckan startade jag varje dag med att lära mig italienska i Viareggio. Jag har träffat enormt mycket trevliga människor där. Mina fikapauser med ett gäng irländare var helt suveräna och under lördagskvällen gick jag ut i Viareggio, och bröt min 2 månader långa svit som nykter, tillsammans med Kate, Krista och Lina från Hongkong, Schweiz respektive Skellefteå. Vi hade minst sagt roligt och hamnade mitt i Salsacirkusen i Viareggios svar på Central Park.

Trots denna totala vändning i mitt sociala liv i Italien, har jag bestämt mig för att nå nya höjder. Nordliga vindar. På torsdag möter jag hösten på Skavsta. Jag kommer sakna macchiato och pasticerior. Men mest glädja mig åt den bästa erfarenheten i mitt liv hittills. Hoppas på fler sådana (dock utan att drunkna i saltvatten från tittorganen).

De sista dagarna ska jag dricka macchiato på Angelo's, äta sushi i Viareggio och köpa knas på marknaden i Forte dei Marmi.

Arrividerci!

2 kommentarer:

amanda sa...

haha "oj!!" ;D jasåååååå!!!!!:D:D:D:D när då!?

Malin sa...

Du kommer hem alltså?
Bra så länge du känner att det är just det du vill :* det blir bra vad du än väljer att göra! OCH kommer du hem så blir det porslinskrossning och fika som gäller va?