Följ min blogg med bloglovin

tisdag 16 februari 2010

OMSTART

Det är nu exakt 4 månader sedan jag åkte hem från Italien. Jag ångrar inte att jag åkte dit, och jag ångrar inte att jag åkte hem. Under tiden har jag tränat, jobbat, bakat julgodis, firat nyår som om det vore första gången och inte minst bokat nya resor. Det sista tillsammans med de människor jag umgåtts med som mest hemma i Hofors. För ja, om en vecka, tar jag och Lina Larsson flyget till Bangkok och bussen till Koh Samui, och där någonstans är det tänkt att vi ska möta upp Malin Molén och Maria Backsell, som nu spenderat snart en månad i Thailand. Lika länge som det är tänkt att jag och Lina ska inkräkta på deras äventyr, bland..tjaa, vad jag hört, rabiesapor, thaiboxning, Singha och stränder........! Kommer troligen bli helt fruktansvärt bäst.

Den 26 mars, samma dag som jag och Lina landat i Sverige, avslutas kvällen på Spegeln i Gävle, tillsammans med killen med orden på jorden, Markus Krunegård. Inte mindre än 1 vecka senare bär det av på ytterligare en resa, på tu man hand, mot München. Där ska jag utveckla mina språkliga kunskaper i Tyska. Jag har inga förväntnignar, jag vet ingenting om hur det kommer bli. Jag vet bara att jag ser fram emot det, full av ambition, och sprittande nyfikenhet.

Och just därför, säger jag ännu en gång, hej, till er. Utvecklar Italien-bloggen, till världsbloggen. Det finns ingen ände. Inga begränsningar. Jag åker vart jag vill. Och ni får följa med.

1 kommentar:

Josse sa...

Härligt att vi får följa med!
Det här äventyret ser jag fram emot :)